Garmin 510 Gjennomsnittet Moving Speed


06-07-2014, 11:55 Når det gjelder problemer med Garmin Connect, er dette en veldig liten, men jeg er nysgjerrig på hva forskjellen mellom avg hastighet og avg hastighet er. På GC viser en siste tur med avg hastighet som 15,3 mph, men den avg bevegelige hastigheten er oppført som 15.4 mph. Som jeg sa, dette er ingen biggy, men min nysgjerrighet har blitt det beste av meg, så jeg legger inn dette spørsmålet. Jeg har min Edge 510 satt til auto pause på null mph, så det virker for meg de to verdiene skal være like. Forventer noe Hva er forskjellen mellom avg hastighet og gjennomsnittlig bevegelseshastighet Takk på forhånd 06-07-2014, 12:49 PM Gjennomsnittlig hastighet er avstand dividert med total aktivitetstid. Gjennomsnittlig bevegelseshastighet er avstand dividert med flyttetid - dette er nyttig hvis du bruker autostartstoppfunksjonen slik at du kan få gjennomsnittshastighet som du faktisk syklet i stedet for når du sluttet å ha en kaffe 06-07-2014, 03:10 Kanskje en enklere forklaring. Gjennomsnittlig hastighet er Edge beregnet gjennomsnittlig hastighet. Flytende gjennomsnitt beregnes av GC ved hjelp av posisjonspoengene og tidspunktet for dags datostempler som er logget inn i FIT-filen. Drevet av vBulletinreg Versjon 4.2.3 Opphavsretts kopi 2017 vBulletin Solutions, Inc. Alle rettigheter reservert. Oppdaterer amp Downloads per januar 4, 2017 Bruk Garmin Express til å installere denne filen. WebUpdater Brukere: Har du for øyeblikket 2.20 programvare. ikke sjekk for flere oppdateringer etter installering av den nye versjonen av programvaren. Installere tilleggsoppdateringer vil installere feil tekstoversettelsesfiler på enheten. Koble enheten fra datamaskinen og la den nye programvaren bli installert før du kjører WebUpdater igjen for å se etter og installere de riktige tekstoversettelsesfilene som er oppført under flere oppdateringer. ADVARSEL: Hvis denne programvaren er lastet opp til en annen enhet enn den den er laget for, vil du ikke kunne bruke den enheten. Hvis du forsøker å laste opp programvarefeil, må du kanskje returnere enheten til Garminreg for service. Endre historikk Endringer gjort fra versjon 5.10 til 6.10: Ny funksjon Lagt til støtte for LiveTrack Auto Start. Endringer gjort fra versjon 5.00 til 5.10: Ny funksjon Lagt til Varia Smart Bike Lights støtte. Løst et problem som forårsaker at Auto Pause-funksjonen ikke stopper når GPS er deaktivert. Endringer gjort fra versjon 4.40 til 5.00: Ny funksjon lagt til støtte for Varia Rearview Radar. Løst et problem hvor tilpasset hastighet ble satt feil i treningsøktene. Endringer gjort fra versjon 4.30 til 4.40: Løst et problem som forårsaker at Auto Pause-funksjonen midlertidig stopper timeren når bare ved hjelp av GPS som en hastighetskilde. Forbedret segmentsporing ytelse for å redusere forekomsten av feil avsporing av segment. Endringer gjort fra versjon 4.20 til 4.30: Oppdatert komplett banner i ridesegmentet. Lagt til piltastene til segmentkartet for å tillate endringer i rangeringen. Fastsatte flere generelle brukerrelaterte problemer. Endringer gjort fra versjon 3.50 til 4.20: Lagt til støtte for Strava Live Segments For å begynne å motta Strava Live Segments: Koble din Garmin Connect-konto til din Strava Premium-konto, last opp en aktivitet til Garmin Connect slik at den ser at du har den nyeste fastvaren og synkroniseres med Garmin Connect via Garmin Express eller Garmin Connect Mobile Økt maksimalt antall segmenter til 100. Løst et problem som forårsaker segmenter avbrutt uventet. Løst et problem som forårsaker at deaktiverte segmenter skal aktiveres etter oppdatert topplisteinformasjon fra Garmin Connect. Løst et problem der automatisk pause-funksjonen ikke pause timeren på riktig måte når brukeren slutter å flytte. Fastsatte flere generelle brukerrelaterte problemer. Endringer gjort fra versjon 3.40 til 3.50: Forbedret tilkoblingsstabilitet med Garmin Connect Mobile og faste synkroniseringsproblemer. Gjorde flere forbedringer til kursruting og generell kursopplevelse. Implementerte forbedringer for dreiemoment effektivitet, pedal glatthet og sykling dynamikk data. Dette inkluderer en reparasjon for å vise dreiemomentets effektivitet og pedaljevnhetsdata i oppsummeringssidene for bare effektmålere på venstre side. Løst flere problemer med datafelt som viser feil data. Løst et problem hvor bakgrunnsbelysningen ikke ble observert når Edge er koblet til ekstern strøm. Løst et problem med at tastaturet ikke vises riktig når du søker i menyene Kurs, Segment og Trening. Lagt batteriprosent til Shimano Di2-sensoren om siden. Endringer gjort fra versjon 3.20 til 3.40: Ny funksjon Lagt til segmentstøtte. For å bruke segmenter, gå til connect. garmin for å finne eller opprette segmenter. Koble deretter enheten til datamaskinen via USB-kabel og send segmentene til enheten. Når segmentene dine er lastet ned til enheten, koble du fra datamaskinen. Deretter trykker du på mappikonet Segmenter for å få tilgang til listen over segmenter på enheten. Etter at du har sendt segmenter til enheten din, kan du bare gå gjennom dem for å teste på enhetens opplevelse. Ny funksjon med ekstern sensor med ekstern sensor. Ny funksjon Lagt til Shimano Di2 sensor støtte med Dura Ace fjernkontroll. Ny funksjon lagt til Vector Cycling Dynamics-støtte som legger til datafelter og dataopptak for Power Phase (PP) og Platform Center Offset (PCO). Forbedringer av høydeprofilen for å passe dataene til grafen og vise kommende høyde mens du kjører et kurs eller segment. Lagt til en stoppknapp på kartsiden. Denne knappen brukes til å stoppe et løpende kurs eller segment og vises bare hvis en av disse funksjonene er i bruk. Tilleggsveiledning og kursvarslingsinnstillinger for kurs. Disse kan nås via menyknappen nederst til høyre på kurslistesiden. (Mappeikon Kurser Meny Button) Faste opplastinger via Garmin Connect Mobile. Telefonparingsinformasjon har blitt tilbakestilt og må settes opp igjen. Gjorde flere forbedringer for forhøyningsprofilzoom og rulling. Fiks en avstenging når du bruker Back to Start. Lagt til alternativer menyer til kurs-, segment - og treningslister. Lagt til fil som søker etter kurs, segmenter og treningsøkter. Lagt tid foran og bakover foran Bak som konfigurerbare datafelt på alle tidssløyfesider. Lagt til evnen til å redigere segmentkartdatafeltene. Endringer gjort fra versjon 3.10 til 3.20: Løst et problem som forårsaker at aktiviteter ikke alltid lagres hvis enheten slås av umiddelbart etter å ha lagret en tur. Som et resultat av denne endringen kan lengre aktivitetstidspunkter bli lagt merke til. Endringer gjort fra versjon 3.00 til 3.10: Løst et problem som forårsaker at innstillinger og aktivitetsfiler slettes uventet. Endringer gjort fra versjon 2.90 til 3.00: Endringer for produksjon. Endringer gjort fra versjon 2.80 til 2.90: Fast et problem som forårsaker avstand til ikke beregnes riktig når du følger et kurs. Gjenopprettet høydezoomskalaadferd til hvordan den var i 2.70. Løst et problem som forårsaker at ANT-sensorer blir deaktivert når du søker etter en ny sensor. Fjernet (-) logg fra feltet feltet nedstigning i turhistorikk. Lagt opp registrering av innstillinger til aktivitetsfiler. Endringer gjort fra versjon 2.70 til 2.80: Ny funksjon lagt til VIRB Remote support. Lagt til evnen til å slå SRM-strømsensor automatisk nullstilling på og av. Fastslått når du lager sykkelprofiler med språk satt til portugisisk. Løst et problem med smart opptak. Gjorde forbedringer til Virtual Partner UI. Løst et problem med batteridatafeltet. Gjorde forbedringer for å slå brukergrensesnittet når du følger et kurs. Endringer gjort fra versjon 2.60 til 2.70: Lagt til vektorsensor støtte. Forbedret strøm sensors oppsett og kalibrering. Forbedret tegningshastighet for kart og høydeprofil. Forbedret kursberegning og navigering. Forbedret sving gjennomgang ber om. Fast problem som forårsaker at feil batteriprosent blir vist. Lagt til støtte for dreiemoment Effektivitet og Pedal Smoothness effektdata beregninger. Endringer gjort fra versjon 2.50 til 2.60: Laget forbedringer for å beskytte mot ANT-sensorutfall. Forbedret kursnavigasjon. Forbedret Tilbake til Start. Fast TCX-filkonvertering. Endringer gjort fra versjon 2.30 til 2.50: Forbedret dataopptak. Fast problem som forårsaker at enheten ikke kobler til ANT-sensorer igjen etter å ha mistet forbindelsen. Lagt til støtte for hjertefrekvensdatafelt. Lagt opp treningsplaner støtte. Forbedret høydeopptak. Forbedret elevasjonssynlighet. Fast 30-sekunders datafelt for vertikal hastighet. Fast problem med telefonforbindelser. Forbedret kompassside. Oppdaterte strømstandardinnstillinger og tilleggsfunksjonalitet for å tilbakestille til standardverdier. Begrenset en programvareoppdatering fra plassering hvis batteriet er under 10 kapasitet. Lagt til trykk og hold snarveier til sykkel - og aktivitetsprofiler fra startskjermbildet. Lagt værmeldingsikon til Tilkoblingsside. Gjorde mange UI-forbedringer. Oppdaterte oversettelser. Endringer som er gjort fra versjon 2.20 til 2.30: Systemkrav IBM-kompatibel PC som kjører Windows XP eller senere operativsystem og en tilgjengelig USB-port. Garmin Edge 510 In-Depth Review 7 januar 2013 Bull Av Ray Maker Garmin Edge 510 er Garmins nyeste sykkel GPS-datamaskin for å holistisk spore og administrere sykkelstrender og løp. Det tar sikte på å bygge på Edge 500 som ble utgitt for omtrent tre år siden. Jeg har brukt enheten for en stund nå, og har en ganske god ide om hvordan den stabler opp mot ikke bare den eldre Edge 500, men også de andre enhetene i markedet. Er denne 329 enheten verdt en oppgradering over tidligere enheter, spesielt på en 75 premie Og hvordan fungerer de nye tilkoblingsmulighetene og sosiale delingsfunksjonene Lets dykke inn for å finne ut. Fordi jeg vil være gjennomsiktig om mine vurderinger, sendte Garmin meg en siste produksjon Edge 510-enhet for å teste ut, selv om den kjørte beta og slipper kandidat-firmware. I de nye ukene sender jeg dem tilbake til Garmin og går ut og får min egen (for å kunne støtte yall i kommentarfeltet nedover veien). Så enkelt som det. Sorta som å vandre i villmarkspor, forlater bare fotspor. Hvis du finner anmeldelsen min nyttig, kan du bruke noen av Amazonas eller Clever Training-koblingene fra denne siden for å hjelpe til med å støtte fremtidige vurderinger. Til slutt, på slutten av dagen, husk Im akkurat som enhver annen vanlig idrettsutøver der ute. Jeg skriver disse anmeldelsene fordi jeg egentlig er en nysgjerrig person med en teknologibakgrunn, og dermed prøver jeg og er så fullstendig som jeg kan. Men hvis jeg har gått glipp av noe, eller hvis du ser noe som ikke gjør det, bare gi meg beskjed, og jeg er glad for å få det hele sortert ut. Også fordi teknologivirksomheten hele tiden endres, prøver jeg og går tilbake og oppdaterer disse anmeldelsene, da nye funksjoner og funksjonalitet blir lagt til, eller hvis feilene er løst. Så med det intro, kan vi komme inn i ting. UnboxingComponents: Jeg mottok en endelig produksjonsenhet, men uten detaljhandel emballasje. Som sådan, på dette tidspunktet har jeg ikke en full unboxing for å vise deg, men vil oppdatere denne delen med en ordentlig unboxing når jeg får en boks til unbox. Når det er sagt, kan vi se på hva du finner i esken. Først opp, selve enheten: Edge 510 er litt chunkier enn Edge 500. som jeg sammenligner med i neste avsnitt. Du kan se at det på mange måter ser ut som en Edge 800 eller 810, mer enn Edge 500. Berøringsskjermen har tre fysiske knapper. Den første knappen på strømknappen er plassert på venstre side. Denne knappen har også like lett tilgang til lysdisplayalternativene, låseskjermen og tilgang til å kontrollere sensor - og smarttelefontilkobling. Den andre og tredje knappen er plassert på toppen. Knappen nederst til venstre er for å skape en lapinterval. Mens nederste høyre knapp er for å starte og stoppe (samt pause). Selve skjermen er en resistiv berøringsskjerm, noe som betyr at du i motsetning til telefonskjermen kan bruke hansker på den. Det er en fullfarget 176 x 220 piksler skjerm. Vifter den over, som alle de nyere Garmin Edge-sykkelcomputere, deler den kvartfjærfeste: Denne fjerdingsfjærfeste er kompatibel med den medfølgende bunken med monteringer. Inne i hver Edge 510-boks vil det være to fester og en haug med gummibånd. Nedenfor er det en montering og bare en liten bunke av bånd: Disse industrielle styrke gummibåndene har mer enn bevist deres holdbarhet, og har blitt ganske mye blitt standarden på sykkelcomputer til styrbar tilkobling de siste årene. I tillegg er enheten kompatibel med tilbehør fra tredjepartsfeste som jeg utdyper på slutten av anmeldelsen (noen veldig kule alternativer der). Edge 510 er ladet med en mini-USB-kabel, som følger med i boksen. Dette kan kobles til enten en datamaskinens USB-port eller til det medfølgende stikkontakten: Merk at dette er mini-USB, og ikke mikro-USB (som er vanlig med mobiltelefoner i disse dager). Til slutt, som en del av Edge 510-settet, får du også denne lille lanyard. Den kobler til Edge 510 som en bagasjemerker, som du deretter kan koble til noe annet (sykkel, person for vandring, etc.) Med det kan vi sammenligne størrelsene på disse enhetene. Størrelse Sammenligninger: Mange ville ha forventet at en Edge 500 etterfølger ville være i samme størrelse og formfaktor som Edge 500. Men overraskende viste det sig ikke å være tilfelle. Edge 510 er en rettferdig bit større enn Edge 500, og bare en hårbit mindre enn Edge 800Edge 810. Først kan vi starte med en serie av alle de store GPS-aktiverte sykkelene på markedet i dag: Heres det samme se fra toppen for å se dybde: Hvis vi smaler ned til de mest populære enhetene på markedet i dag i dette segmentet, kan vi tydeligere se størrelsene: Som du ser, er Edge 510 definitivt betydelig større enn Edge 500. Ser du på sideprofilen, er 510 litt dypere (høyere opp) enn 500 også: Selvfølgelig, med den ekstra størrelsen, kommer en større skjerm enn Edge 500: Samlet sett setter størrelsen på Edge 510 den i en litt vanskelig sted som en 500 etterfølger. Hovedsaksklagen til Edge 800 var at det var litt muret. Mens 500 var i stor grad sett på som en ganske god passform. Så for 510 å veer mer mot 800810 enn 500, er det ganske mye ute av venstre felt. Quarter Turn Quick Mount System: Quick Mount systemet ble introdusert med den originale Edge 500 for omtrent tre år siden. Systemet gjør at du raskt kan feste et fest på styret ditt med to gummibånd. Deretter klikker Edge-enheten ganske enkelt med en kvart omdreining av enheten i fjellet. Kant enheter leveres med en pose med to fester og massevis av gummibånd (av varierende størrelse). I tillegg kan du kjøpe en annen boks med fester og bånd til 9. En ganske god avtale. Som nevnt, legger du først på de to gummibåndene på styret med den lille gummibøsningen festet på: Følg som du bare setter Edge-enheten inn i stativet med 90 vinkler, og skru den så til høyre (eller venstre) slik at den låser på plass: det er det. Ganske enkelt. Her er en rask video jeg legger sammen som viser hvordan det fungerer: Frykt ikke, disse gummibåndene er industrielle styrke og ganske robuste. Jeg har festet disse tingene til en rekke sykler og steder de siste årene, og har ennå ikke brytt en (eller høre om noen bryter en). Berøringsskjerm: I motsetning til Edge 500 før den, er Edge 510 berøringsskjermen aktivert. Hovedbruken til berøringsskjermen går gjennom menyer og sider eller angir konfigurasjons - og skjermalternativer. Enheten har fortsatt fysiske knapper for Lap, StartStop og Power. I motsetning til en vanlig telefon berøringsskjerm, er Edge 510 en resistiv berøringsskjerm, noe som betyr at selv med våte fingre eller hansker, svarer det fortsatt ganske bra. Som vist tidligere, er skjermen på Edge 510 vesentlig større enn Edge 500. Faktisk har den mer felles med Edge 810-skjermen enn Edge 500. Det er bare en touchbit mindre enn Edge 810-skjermen. Den beholder samme fargeløsning som Edge 810. Nå, i motsetning til smarttelefonen, finner du at svaret ikke er like fort på Edge-enhetene. Men jeg fant at for hva jeg bruker det for, gjør det kunsten. Tross alt, du prøver ikke å spille Angry Birds mens du sykler. For de fleste meny-swiping-relaterte handlinger, finner jeg det enklere å bruke oppdateringspilene som vises på skjermen nederst: Kanskje det kuleste trikset som er blitt overført fra Edge 800 til 510 og 810, er evnen til å bare holde ned en data feltet (mens du er i vanlig syklusmodus) for å endre datafeltet i fly: Mens det er sannsynligvis hundrevis av bilder i denne anmeldelsen av berøringsskjermen, er det litt enklere å bare vise det til deg i stedet via video. Så legger jeg sammen en rask video som viser noen grunnleggende navigering gjennom menyene og de grunnleggende funksjonene: Selvfølgelig, gitt vinteren nå, kjører jeg med hansker på. Mange lurer på hvor godt disse berøringsskjermene fungerer med hansker. Så jeg tok en stash av dem ut av vinterhanskerommet og skutt et kort stykke som viste bruken av forskjellige hansker med Edge 510. Disse dekker spekteret fra ting som sykkelhansker til store votter: La oss se på hvordan det fungerer i regn. Bor i et klima der det regner med å regne omtrent hver dag, det må bare fungere i regnet (både display og berøringsfunksjoner). Så heldigvis har dette vært lett å teste. Som forventet fungerer det like normalt. Jeg tar sikte på å laste opp en fin regnvideo her snart. Det er rimelig at du noen ganger ikke vil at berøringsskjermen skal svare på berøring. For eksempel, si at du kaster den i din jerseylomme (noen ganger gjør jeg det når jeg bare vil ri, men registrer det for senere). I så fall kan du låse skjermen (berøringsskjerm) ved å trykke på strømknappen på venstre side. Derfra skal du trykke på låsikonet. For å låse opp skjermen, trykker du bare på strømknappen igjen, og deretter på låsikonet. Merk at dette ikke låser de fysiske knappene (LapStart-Stop) bare berøringsskjermen. Jeg forstår tankegangen i å gå mot en berøringsskjerm for Edge 510. Men jeg antar jeg er bare overrasket over hvor stor berøringsskjermen er. Jeg ville ha foretrukket å beholde samme størrelse som Edge 500, og introdusere noe som ligner på berøringsskjermen funnet på Motorola Motoactv. eller til og med en svart og hvit variant som finnes på FR610 (løpeklokke). Når det er sagt, mens jeg vanligvis ikke er en fan av berøringsskjermene i atletiske enheter, fungerer dette bra og gir meg ingen problemer. Nøkkelen er at de holdt de fysiske startstop - og rundeknappene, som er de vanligste knappene for de fleste, spesielt når de gisper for å puste og må raskt slå runde i et intervall. Cell Phone Integration: Kanskje er den eneste største endringen til Edge inkluderingen av mobiltelefonintegrasjon. Dette markerer første gang Garmin har tatt med seg integrasjon mellom de frittstående sykkelenhetene og mobiltelefonen. Vi så først integrering mellom de frittstående treningsapparatene og Garmin Fenix. Edge 510 tar imidlertid det til et nytt nivå. Fenix ​​fokuserte hovedsakelig på å laste ned kursruter aktiviteter fra telefonen. Mens Edge 510 tar det et skritt videre og legger til i sporing av levested og treningssensor, samt værinformasjon. Lar dykke inn i hoveddelen. Merk at dette er fra 7. januar 2013. Det er plausibelt at de vil legge til nye funksjoner og funksjonalitet over tid (faktisk, Id bli forbauset hvis de ikke gjorde det). Som disse funksjonene er lagt til, legger jeg dem inn i anmeldelsen som vanlig. Garmin Connect App og Basic Pairing: Garmin har introdusert en ny iPhone og Android app for å koble til Edge-enhetene. Garmin Connect, gitt i stedet for Garmin Edge App, må jeg tro at dette bare er starten på en lengre tilkoblingshistorie mellom telefoner og enheter for selskapet. Appen er gratis, og kan lastes ned fra iTunes App Store (vel, det kommer snart). Theres også en Android-versjon som vil være tilgjengelig også, selv om jeg bare hadde tilgang til iPhone-versjonen. Når du har installert det, må du konfigurere det med din Garmin Connect-konto. Dette er nøkkelen til å kunne trekke informasjon fra Garmin Connect og laste opp ny treningsinformasjon. Etter at det er gjort, må du koble Edge 510 til telefonen. Du gjør dette via Innstillinger-kontrollpanelet, og deretter i Bluetooth-området. Samtidig går du på Edge 510 inn i Settings gt Bluetooth-området og aktiverer også paring av enheten. Du kan koble enheten til bare én telefon. Men du kan koble flere enheter til flere telefoner. Hele prosessen tar bare et øyeblikk. Deretter kobles din Edge 510 automatisk til telefonen din når du slår på. Og en delt sekund senere får du et varsel på telefonen din at Edge-enheten ber deg om å koble til den: Med det er det alle Klar til bruk. Live sporing gjør det mulig for en av dine folk å spore deg. Eller kanskje, mange folk. Innenfor sporing får de din lille blå prikk på et kart, i tillegg til ditt tidligere spor og din nåværende ANT-sensordata (CadenceHeart RatePowerSpeed), samt informasjon som total aktivitetstid og gjennomsnittlig hastighet (og avg-tempo for løpere). For å aktivere det, velger du LiveTrack fra appen, enten i appens sidebar eller under Min enhet. Det vil ta deg til denne siden, som lar deg konfigurere navnet på aktiviteten, samt mottakerinformasjonen. For mottakere kan du legge inn e-postadresser, eller bare trekke dem fra kontakter. Det vil holde de samme navnene lagret, så du trenger ikke å skrive dem inn igjen hver gang. For Facebook og Twitter utnytter du standardkontoen din. For Twitter, spør det deg hvilken konto du skal bruke (hvis du har flere). Ellers vil du bare bruke standard integrert konto: Med det, er du klar til å begynne nå, hva er kul, du kan sende invitasjonen utover tid. Jeg har gjort det omtrent 10-15 minutter foran min tur, for det meste så jeg kan validere de gikk ut (jeg sender alltid en til meg selv). Aktivitetssporingen vil egentlig ikke starte før du trykker på startknappen på Edge 510 (for å starte opptaket). I mellomtiden trykker du på Start LiveTrack-knappen for å få telefonen klar til å motta. Med det får du et varsel på Edge 510: Neste, tid til å spore. Gå videre og start din tur som vanlig. Når du har gjort det, vil dataene starte streaming til nettsiden. Jeg har funnet at noen ganger er det første minuttet eller to forsinket, og det ser ut til å hente seg. Oppdateringsintervallet er hvert 30. sekund, men det fyller på data fra 30 sekunder. Heres hvordan det ser ut fra en vanlig nettleser for desktoplaptop: Du kan zoome inn på kartet, samt bytte den frem og tilbake fra satellitt til vanlig kartvisning (fra en annen økt): Du ser sporet er merket med 5- mil markører, som deretter kan bli uthevet for å få mer informasjon om de siste fem miles. Personlig, jeg liker å se dette tilpasses. For eksempel, vis hver kilometer, eller vis runder som definert av enheten selv (idrettsutøveren). Hvis du har det metriske overtalelsen, kan du endre enhetene nederst. Sammen med språket: På tvers av den nederste halvdelen av skjermen er en graf som kan pop-up og vise ANT-sensordataene dine. Det registrerer hele turen i sanntid, og holder hele greien vist hele turen. Du kan klikke på et hvilket som helst punkt for å få mer informasjon om datapunktet: En kul funksjon de inkluderte var at du kan bytte mellom hastighet (en syklist metrisk) og tempo (en løpere metrisk): Til slutt har du totalt oppe kjøretid og gjennomsnittlig statistikk. Et aspekt jeg liker om dette er at det IKKE inkluderer stoppetid, i enten kjøretiden eller den gjennomsnittlige statistikken. For eksempel, hvis jeg stopper ved en iskrembutikk midt på turen, teller det ikke med meg til dere alle. Virkelig, du vet aldri. Slik jeg liker det. Fra testingen min var batterilevetiden ganske bra her (på telefonen min). Jeg har funnet ut at jeg får omtrent en 7-9 treff per time med sporing (iPhone 4s). Husk at det ikke bruker GPS på telefonen, bare av kant. Automatisk treningsopplasting: Denne er en liten bit raskere og enklere å forklare enn live sporing. Når du er ferdig med turen, kan treningsøktene dine automatisk lastes opp til Garmin Connect. Dette er konfigurert via mobiltelefonen appen først, og deretter lagret for alle fremtidige rides: Når du har gjort dette, så snart du trykker på lagre knappen når du har fullført en tur, blir den overført via din mobiltelefon dataforbindelse til Garmin Connect. Igjen, som lagring på enheten, er størrelsen på filene svært liten (vanligvis omtrent 100 KB om størrelsen på å laste inn en nettside eller to), så det vil ikke sette seg i dine dataplaner. Etter at enheten har fullført opplastingen, får du et varsel som vises på Edge 510: I tillegg vil du se det vist i Garmin Connect App: Dette er definitivt en ganske kul funksjon, men jeg ønsker Garmin har en tilkobling til andre tjenester ( dvs. StravaTraining Peaksetc) for å gjøre dette bak kulissene også. Det er rockin. Tillegget av Værinformasjon på selve enheten er nytt for Edge-oppstillingen. Som de andre funksjonene i denne delen, avhenger det av mobiltelefontilkobling. For å aktivere det, går du videre og bytter værikonet til På fra Garmin Connect-appen. Appen inneholder også værinformasjonen også. Når du har aktivert været, kan du se det lille værikonet som vises på Edge 510 (tilgjengelig ved å trykke på strømknappen når som helst): Hvis du klikker på den, tar den deg til denne siden, som viser ditt nåværende vær: Du kan trykk deretter på nedpilen for å komme til de neste timene som er verdt vær. Dessverre er det bare tre timer verdt. Det forteller deg temp, vindretning og hastighet, og endring av nedbør. Hvis du klikker på informasjonikonet (ser ut som en I), får du noen værvarsler. I min tid med enheten, har Ive ennå funnet et tilfelle der et værvarsel er generert, noe som kan være en beta-feil. Ved å snakke med ingeniørgruppen, er det 84 forskjellige tilfeller der et værvarsel kunne genereres i vær som ville påvirke syklisten. Værinformasjon kan være ganske nyttig for en syklist. Men den måten den presenteres for tiden på Edge-enheten, gjør det egentlig ikke for meg. La meg forklare. Været blir trukket fra en nærliggende værstasjon. I de fleste tilfeller er dette sannsynligvis innen ca. 30 miles eller mer. For de fleste syklister betyr dette at det forestående været sannsynligvis utgjøres (dvs. det er varmt ute, eller det kan regne). Det betyr også at det ikke kan påvirke meg. For de fleste av oss gjør veldig lange turer (det vil si 50-120 miles), vil været skifte og bevege seg i løpet av turen. For eksempel, når du er tilbake i DC ID, kjører du ofte hele Skyline-stasjonen 110 miles i helgene. Været kunne bokstavelig talt gå fra solfylte til forferdelige tordenvær i en ganske viss tid. Men oftest ser jeg bare tordenværene til min side da de parallelliserte meg og aldri rørte meg. I dette scenariet ville Edge ha utløst et varsel og fortalte meg om å bli regnet på. Hva ville vært langt mer nyttig er hvis Edge tok ruten din (som den potensielt vet) og overlaid den med dagens værradarbilder. Du vet, slik som dette (det grønne er et regnskylag fra radarbilder, den røde linjen viser min courseroute): Nå ville det vært nyttig. Jeg kunne ha bestemt meg for at min nåværende rute tok meg til skade og gjorde noe om det. Ellers føler jeg at informasjonen er bare blah-så-så i beste fall. Jeg antar at alt kommer ned til det faktum at denne funksjonen krever en mobiltelefon. Som sådan bør det gjøre noe bedre enn min mobiltelefon (siden jeg må bære mobiltelefonen min for å bruke den). Det burde fortelle meg noe virkelig nyttig. Ellers er det bare fluff. Søk og last ned coursesroutes: Dette er trolig den nest kuleste funksjonen her, bak LiveTrack. Dette gjør det mulig å søke etter en lagret courseroute fra din Garmin Connect-konto, og trykk den til Edge-enheten. Nå krever dette at du har forhåndskjøpt kurset online. Men det betyr at du kan lage kurset raskt via datamaskinen din og deretter med ett trykk sende det til Edge trådløst (via telefonen). Kurs er i hovedsak ruter å følge. De kan følge langs veier, eller være mer freeform. Når du har opprettet et kurs i din Garmin Connect-konto, åpner du appen og velger kurs. Det fyller ut en liste over alle kursene du noensinne har opprettet på Garmin Connect: Alternativt kan du se dem på et kart: Når du har valgt et kurs, kan du bla gjennom kurset og pusse rundt på det. Deretter kan du velge å sende til enhet nederst: Når du har gjort det, sender den det til din Edge-enhet. Det tar vanligvis 5-10 sekunder å fullføre, avhengig av lengden på kurset. Dermed vil kurset bli funnet sammen med de andre kursene i kurseseksjonen under mappeikonet på hovedskjermen: På det tidspunktet kan du kjøre kurset som normalt. Merk at kurset ikke vises under LiveTracking, bare din aktive rute. Søk og last ned treningsøkter: Denne funksjonen fungerer identisk med kursfunksjonen. Treninger er forhåndsdefinerte treningsøkter som du har konfigurert på forhånd på Garmin Connect. Når jeg har opprettet en treningsøkt, kan jeg gå til Garmin Connect-appen og deretter trekke opp treningene mine der: Da, akkurat som i kurs, kan jeg sende den til enheten min: Dette tar bare et par sekunder og er ferdig, klar på Enhet: Treninger (både de som lastes ned via telefon, samt de som gjøres via USB-kabel) er begge tilgjengelige under mappeikonet, og deretter under treningsøkter. Når du trekker den opp, så er det hvordan det ser ut: Jeg skulle ønske det var en lett treningsopprettingsapp som en del av dette skjønt, for på fluebekjennelse av treningsøkter. Dessverre bruker Garmin-siden fra en telefon og prøver å lage en trening som å stikke seg med kjederinger. Evne til å søke aktivitetshistorikk: Endelig er en siste gjenstand som er tilgjengelig i appen muligheten til å vise din tidligere historie. Dette trekker fra Garmin Connect, så hvis du er en som laster opp annen sportshistorie til det (som løper eller svømmer), vil du se det der også. Herfra kan du se på detaljer av aktiviteten, inkludert kart og diagrammer, samt omgangs - og oppsummeringsinformasjon (det var særlig kjøretur med mye stopp). I tillegg kan du få alle sosiale og TweetFacebookTextE-mail det ut til alle dine peeps. Det går ganske mye inn i mobiltelefonens funksjonalitet. Igjen tror jeg det er en god start, men jeg gleder meg til å se hvordan de kan utvide dette. Aktivitets - og sykkelprofiler: Edge 510 introduserer et nytt konsept Aktivitetsprofiler som lar deg lage innstillingsgrupper for en gitt variant av sykling. Ideen her er at du har forskjellige datafelt for racing som du trener, og forskjellige felt igjen for noe som en innendørs trener. Men det er mer enn bare datafelter, det er også innstillinger rundt varsler, automatisk runde og mer. Lar dykke inn i den. Du kan opprette opptil fem forskjellige aktivitetsprofiler. Du gir hver profil et navn (dvs. Race, Train, etc), samt en farge. Den fargen bæres gjennom Edge 510 når du bruker den, for å markere menyer og kanter. En fin touch faktisk. Innenfor den profilen vil du opprette opplæringssider. Treningssider fylles deretter med datafelt. Its the data fields that you see while youre cycling: I go into painful detail about every data page and field that you can choose, later in the review. So well just keep exploring activity profiles for now. You can configure alerts here. Alerts can be configured for Time, Distance, Calories, Heart Rate, Cadence, Power, and Speed. Take for example, a time alert this would alert you every 10 minutes. This is useful for a pseudo-nutrition alert. Alternatively, distance alerts doing the same thing. Note that this is different than auto-lap, which Ill talk about in a second. This is merely a Hey, FYI, youve just cycled another 5 miles. Youve also got power alerts, which are tied to power zones that youve configured elsewhere. In addition to alerts, you can configure Auto Pause. Auto Pause will pause the units recording feature when you drop below a given speed threshold. You can accept the default speed thresholds, or customize them. This is most useful if youre doing a fair bit of city riding with lots of stops starts. Makes it hands free. I personally dont use this setting because if I forget to turn off my GPS during a drive home from a ride, itll start recording the trip. And Garmin Connect still doesnt have any way to edit ride data (some 3rd party sites and apps do however). Next theres Auto Scroll. This simply scrolls through your various data pages, one after another, at a predefined speed: Slow, Medium, Fast. Lastly, theres Start Notice. This is a notification that will let you know that even though youre moving, your Edge isnt recording. This is done to prevent a scenario where you stop to fill a water bottle, but forget to start recording again. You can configure this setting to notify you once (how I have it configured), or to keep on annoying you. Ok, Activity Profiles complete. For me, Ive created one for the trainer, one for training, and one for race. For example in the Trainer one, I dont care about things like elevation so those get tossed out. Next up bike profiles. Bike profiles allow you to allocate ANT sensors, bike weight, crank length, and wheel size data to a given bike. Bike profiles have always been on the Edge, but this expands them further. Up to ten bikes in fact. When you create a new bike itll first ask you the name: Then you can go ahead and choose an icon for it. Theres a few to choose from: Next up is the weight. I usually dont bother to fill this in, but if you want to you can: You can also specify wheel size, or just let the Edge take care of it next time youre outdoors. Itll do so automatically after just a few hundred meters, by using GPS (assuming you have a speed sensor on as well). Youll notice theres crank length in there. Thats an interesting data field, as its driven by needs from the Garmin Vector team to know this information. As you finish up, youll be able to attach ANT sensors to each bike. You can add ANT SpeedCadence sensors, as well as ANT power meters. The unit does not support Bluetooth sensors. As you pair them, youll be able to search for sensors nearby, or you can manually override it and enter the ANT ID in yourself: For example, the new SRAM Quarq Cinqo power meter has the ANT ID written on the outside of it making this easy if you find yourself in a group ride situation and forget to pair in advance. With everything created for the bike and the activity profile, well be back on the main page. Its here that you can tap leftright on the names of the bikes up top, and the names of the activity profiles down below. As you do so, itll change the screen colors so you quickly note which profile youre in: With everything set, lets move on. Courses and Virtual Partner: The Edge 510 supports the ability to follow a predefined course. Courses in the context of the Edge 510 are effectively breadcrumb trails though, and differ from that of the 810, which allows routable information. Meaning that the Edge 510 doesnt know that there are things called streets, trails or even rivers. It simply follows a series of connects dots that form up a route. You can create courses online through with Garmin Connect, which is street and river aware. Then, you can transmit it down to your Edge 510 via the Garmin Connect phone app, or via PC with a USB cable as covered before. Once its loaded, the unit will tell you when youve gone off-course. Additionally, you can pull up a compass at any time to assist with navigation: The map window can also be displayed which will show the course. Though be aware that it wont show anything other than a blank slate behind it meaning, you wont see streets or the like. Only the Edge 810 has that. The 510 will just show you where youve been, and the breadcrumb trail of where youre supposed to go. Courses on the Edge 510 can be a bit trying, but once you figure them out, they arent too bad in a pinch. This is one area where I feel like the connection to the phone is really a let down. While the 510 didnt necessarily have to have mapping on it, it could have met half-way with phone-connected mapping. Meaning it would have required a data internet connection (whereas the 810 doesnt). In addition to following courses, you can also compete against a Virtual Partner. The Virtual Partner is a predefined virtual cycling man that goes a set speed. Your progress against that goal is then measured and shown in real-time displaying how far ahead or behind that goal you are: Creating and riding workouts: You can create workouts for the Edge 510, which are prescribed parameters to follow while riding. Normally these are a bit scripted, usually in chunks, and against set values such as heart rate, speed, power, cadence and others. This sorta replaces having a coach inside your head for the ride. I find it easiest to create the workouts online with Garmin Connect. It allows you to simply drag and drop chunks of the workout and specify the goal youd like for each segment. You can easily create repeating intervals as well. To get them on the Edge 510, youll go ahead and sync via either the phone app (see earlier section on how to do that), or via your USB cable connected to a computer: Once on the Edge 510, youll start a workout via the folder icon. As youre riding, itll alert you if youre overunder the goal for that particular segment of the workout. I regularly use this functionality during races to serve as a reminder to keep within a given zone. I usually take my race plan and then translate it into a workout to download. This helps to ensure I dont forget the different components of the workout when my brain is operating less efficiently during a race. Training Indoors: The Edge 510 works just as well indoors as out. Considering thats where I do the majority of my training, its also where Ive spent a lot of time lately with the 510. Now, in order for the Edge to by of any use indoors, youre going to need some ANT sensors connected to it. Otherwise, its just a really expensive stopwatch. Of course, these same sensors also work outside to enhance the data there too. Typically, most folks use an ANT speedcadence sensor to gather speed and cadence information. These are normally about 30-40. Now, speed indoors on a trainer is a semi-useless metric. Thats because it doesnt prove anything. Rather, I can make the speed on my trainer be 8MPH or 30MPH, all without changing my effort (or wattage), instead, simply by changing gears. So keep that in mind when youre trying to compare trainer rides. The cadence sensor will give you cadence information both inside and out though, so its sorta two for the price of one. Alternatively, you could go the route of a power meter, which will give you wattage information both inside and outside as well and is a much better indicator of progress when used correctly. The 510 supports any ANT power meter. More on that in the power meter section. For myself, Ive created a separate Activity Profile for the trainer, because I dont care about things like elevation or map data while on the trainer. This allows me to remove those data pages (well, hide them). Youll still want to turn off the GPS manually when indoors. You dont need to per se, but some older apps dont correctly interpret the speed sensor data, and instead use the GPS data (which would show roughly 0). So, its best practice to disable that: Dont worry, itll automatically turn on the next time you turn your unit on (this is done so you dont forget). You will get elevation data indoors whether you like it or not, which is a bit funky sometimes. So thats something just to be aware of. Other than that, all of the other non-GPS functions will continue to work indoors, and your data will be recorded just like outdoors. On-Device History and Personal Records Feature: The Edge 510 contains two types of history within the unit. First is general ride history, including details about every ride on the unit from where you went to your heart rate and power data. The Edge 510 has about 9.5 MB of free space on it for workouts. And with a 1hr workout (with GPS, ANT HR, Cadence, Speed, and Power) taking up about 100 KB, it means that youve got about 95 hours of rides on it before you need to upload. To access the history menu, youll need to dive into the training folder area. This is simply accessed by hitting the little folder icon on the main page. Note that for reasons unclear to me, you can no longer access any history information while mid-ride. This is a change from pretty much every Garmin device ever created. From there, youve got a few options. But the one youre looking for is Rides, which effectively translates to History. Then you can choose either the Last Ride, or All Rides. If you selected all rides youll be able to scroll through a list of rides by date and then select one. After selecting one, youll see a number of options, such as summary information, a map, elevation, and laps. You can also create a course based on a route, right from the phone. The course isnt uploaded to Garmin Connect however, so its just for this one device. Though, you could simply upload the workout to Garmin Connect (which happens anyway), and then push a course back down to the device. A bit counter-intuitive, but it works. A course allows you to re-race against yourself, or just to follow the same route. In addition to ride history, the second major area is Personal Records (PRs). These are PRs as recorded by the device, and not those stored in Garmin Connect unfortunately. PRs tend to be categorized such as Longest ride, Highest power, Most Ascent, etc and a PR notification is displayed immediately upon completing (Saving) a ride: That bottom right option you see above allows you to remove a PR from the list (i. e. a car ride). Again, these are fairly limited in that they dont pull from your Garmin Connect history which is really too bad, especially given the connectivity is there to do so. Uploading data to Garmin Connect via PC: While most people will probably now just upload via the phone (I covered that up above in the phone integration section), you can still upload data via PC and a USB drive. To start, youll take the mini-USB cable that came with the unit, and connect it to your PC (or Mac) and the Edge 510: With that complete, navigate to Garmin Connect. where you can sign in (or create an account if you havent). Once you do so, click the Upload button in the upper right corner: Once youve pressed that, it may ask you to install the Garmin Communicator plug-in. This isnt required, but it will make things quicker and cleaner. After that, youll go ahead and ensure that it says Edge 510 as the selected device. This usually happens automatically. Then, you can choose whether to upload all new activities, or select specific ones. Honestly, just choose all new activities it will automatically determine which ones are already uploaded for you. Itll then read the activities on your unit, and upload those that havent yet been uploaded: From there, youll be given a list of your uploaded activities. You can simply go ahead and click View Details to view details about that activity. Once thats done, youll be on the activity detail page: The map at the top can be toggled between map view and satellite view. As well as between Google and Bing Maps. This page shows you the full details of your activity. As you scroll down, youll find graphs for each one of the different data sensors you may have had connected, such as heart rate, cadence, or power. On the left, youll see summary information about the ride including the Training Peaks TSSNPIF metrics if you set your FTP ahead of time and had a power meter attached. On the graphs, you can click a given point to see more information about that selection. Additionally, you can expand the graph and then zoom into a specific section or chunk of the workout: Finally, you can click the Splits tab to go into detail about each one of your splits. These are the ones that are created when you press the Lap button, or, if you have auto-lap enabled. Theres quite a bit more to Garmin Connect than just the activity information. For example, you can pull up a listing of all past activities, both in list mode, as well as summary mode: And, if you track health (weight) information, you can pull that up as well. Probably the most useful aspect of Garmin Connect though to me is planning rides. Its sorta like MapMyRide in that respect you can search any of the millions of other activities that users have created, and then send that route back to your Edge 510. See the routes section up above for more info on that. Of course, if you use a 3rd party application instead, you can always export out the activities as either GPX or TCX formats both of which are widely supported on essentially every training log site on the internet. While Garmin Connect is a good simple platform, it can be a bit basic for anything more advanced than simple analytics (though it is rockin for creating workouts and courses). Personally for analyzing my ride I use Training Peaks (online), and then on the desktop I use Sport Tracks and Golden Cheetah . Power Meter Support and Details: Power meters enable a cyclist to measure their power output as theyre riding. Power output is typically measured in watts (wattage), and usually ranges between 100 and 300w for most riders during a normal ride. By using wattage instead of speed, the cyclist is able to remove environmental factors such as wind or terrain to determine a more valid representation of how hard they were working. For example, a cyclist could easily push 225w at 8MPH into a heavy wind, but then turning around, a cyclist could do 25mph on 130w with the wind. By using wattage you get a better idea of how hard someone was working (or wasnt). Most times cyclists use straight wattage when casually comparing themselves to others (i. e. I pushed 300w). But in reality, when more scientifically comparing cyclists you need to utilize wattskilogram which is your wattage divided by your weight (in kilograms) to create an even playing field. This helps to give a clear picture who is a more capable cyclist, regardless if one person is 250lbs and another person 108lbs. The Edge 510 supports ANT power meters, which is just about every power meter on the market except the Polar power meters. The Edge 510 does not support Bluetooth Smart power meters because the Bluetooth chip utilized in the Edge 510 is not Bluetooth 4.0 and thus not Bluetooth Smart capable. There are a number of power meters on the market today, with different measurement points. For example, at the rear wheel hub youve got the PowerTap, and then moving up to the crank spider youve got ones such as the Quarq, Power2Max, and SRM. Additionally, on the crank arm itself you have the StageOne power meter. And finally, at some point in the future youll have the Garmin Vector and Brim Brothers Zone measuring on the pedalscleats. To pair a power meter, youll go into your bike profile and then under the ANT Sensors section, youll click the little dumbbell icon, which is for power meters. Within that, youll utilize the slider to enable the power meter searching, and then click Search which will actively locate a nearby ANT power meter. Note that if youre pairing in the presence of others, youll probably have to wander a bit away from them, as itll find multiple devices. Once its paired youre good to be friends again, but during the initial pairing process, youd rather be home alone. Once the power meter is paired, youll be able to go into sensor details and calibrate it. You should always calibrate your sensor at least once before your ride and again about 10-15 minutes into the ride. Most power meters are impacted by temperature drift. And while some have implemented automatic drift mechanisms, others havent. Note that if you do know your ANT ID, you can manually enter that in as well. The latest Quarq power meters actually have it written on the outside of the device handy for pairing in group ride situations. Once youve got it paired, its time to look at your data field options. Theres a ton of them in the power section: Check out the full listing within the data fields section in a bit. For my riding, I prefer to use both 3-second (3s) and 30-second (30s). The reason being that 3s is far more useful than instant-power (which fluctuates too much), and 30s is great for trending. But, you can configure it any number of ways. Heres a fairly power-focused screen I put together: There are a few other settings you should configure. One is validating that Zeros are included in your recorded file. By default, thats the settings, but some folks exclude it. You dont want to do that as some older software apps dont correctly interpret it for normalized power. Additionally, I also set my cadence zeros to be included. This is just a personal preference thing. One critical item is to ensure that youve set the recording rate to One-second. For some reason, the default on the 510 is Smart Recording, even with a power meter: Finally, some power meters (primarily crank or pedalcleat based) also can display leftright power. The Edge 510 does support those additional data fields. Above in the chart youll see some fields labeled balance, these are ones for leftright capable power meters. Once youve added one of these data fields, youll typically see the leftright power shown as a percentage (i. e. 57-43), which is showing the distribution of power between your left and right leg: Post-ride, once you upload, youll also see this same information presented in graphical form on Garmin Connect: In addition to leftright power displayed on Garmin Connect, youve also got your normal power displayed as well in graph format: And finally, along the left is your TSSNPIF information, as well as ride summary and ride average information: Lastly, remember that a power meter is an incredible tool but its ultimately just that a tool. You still have to put in the work and follow some form of a plan (ride or otherwise) to make them truly valuable. Otherwise theyre just expensive accessories. Display and Device Customization (i. e. MetricStatueetc): The Edge 510 has far more display customization options than the Edge 500 did. If we look first at the backlight, you can configure it to automatically turn off after a set time period (i. e. 30 seconds), or just have it stay on forever (my preference). If you want to adjust the backlight, you can do so by tapping the power button. You can see the slider of brightness there: If you want to display raw GPS coordinates, theres about a hundred ways to do so. I painstakingly wrote them all up in my Garmin Fenix review. and theyre pretty much the same here. If theres something youd like me to double-check drop a note in the comments. Perhaps my favorite new feature in customization is the ability to set different metrics as different display types. For example, I can set the distance metric to display in kilometers, while keeping the temperature displayed in fahrenheit. Ganske kult. In addition to customization of display preferences, you can also customize your various zones such as heart rate zones and cycling power zones. You can do this on the device itself, or you can do it on Garmin Connect. I find that doing it on Garmin Connect is way quicker than trying to type them in on the tiny screen. Once in your profile, under Training Zones, youll be able to set them. Then from there, just click Send to Device along the left hand side and this window will pop-up allowing you to send it to your device. It only takes about 1 second for it to send them over. Note that having the same power FTP set on your Edge unit as TrainingPeaks (3rd party app) is critical if you plan to have the various TSSIF metrics display be identical on both the device as well as later on in Training Peaks or even Garmin Connect. As long as the FTP number is the same, youre good to go. I talk more about that above in the power meter section. Data Fields and Data Page Options: Ive outlined in depth above within the Activity Profiles section how to modify data fields and data pages. This section is mostly just reference on all the data fields that are available within the Edge 510. The Edge 510 supports 5 data pages, with up to 10 fields per page (identical to the 810). Additionally, there are semi-configurable pages such as the map (for courses) page and the lap summary page (Update: From what I can tell, the Lap Summary page never made it to the production release, thus is not included.) Heres the full listing of data fields as of January 7th, 2013: Updating Firmware: The Edge 510 supports updatable firmware, meaning that as Garmin adds new features and fixes bugs, you can quickly update the firmware. During the beta cycle Ive updated my unit a handful of times, and thankfully, each time almost all of the settings were saved. Of course, thats always subject to change. To update the firmware, youll use the WebUpdater client, which connects to the device and then pulls down a small firmware file (generally about 10MB). After thats done youll simply disconnect the USB cable and turn back on the unit. Itll take about 3-5 minutes for the firmware update to complete. Once thats done, youre good to go. Running with the Edge 510: If youre a cyclists that primarily cycles but runs occasionally, you may wonder how well the Edge can work in a pinch for running. The answer issorta works. See, none of the Edge lineup have added Pace as a metric to the data fields. Which means that you cant see your pace in normal running terms (i. e. 7:10mile or 3:40kilometer), instead, youll have to see it in MPHKPH, like cycling. This is unfortunately because many of the other units now do thisexcept the Garmin cycling devices. Perhaps some day thatll change. That said, the biggest trick to running with your Edge 510 is to grab the 18 quick release kit. This kit is intended for the Garmin Forerunner 310XT 8211 but actually works perfectly for the Edge 510 as well. Thats because both units use the same quarter-turn mount system. To use the Edge with it, simply slide it in the strap and lock it tight. The positive news here is that itll actually go lengthwise with your arm, rather than poking out at a 90 angle: With that, youll use it just like you would cycling. You could create a separate Activity Profile for Running, and maybe remove some of the cycling-metrics (i. e. take out power, etc). The usefulness here is that if you stash your cell phone in an arm band, you can run with it and get location tracking information. For me, what Ive been doing is actually stashing both units in a small Spibelt . They fit just fine together. That way I get tracking info via the Garmin site. Of course, at this point you might as well just use a different app but at least this way youd still get heart rate information via the Edge to the site. And, on the site, they were kind enough to allow you to switch back and forth between Average Speed, and Average Pace a runners metrics. And you can change the graphs at the bottom to show pace too. Sweet The only downside is that the splits are still displayed as 5KM5Mile chunks: Heres another view of a run I did with it. In fact, I did a lot of runs recently with it as it allowed me to see how well the tracking was working. Like I said earlier, its not optimal, but it does work. And its clear that by having the pace metrics on the graph, Ive gotta believe similar technology for running watches is in the cards down the road (though, I dont think well see that before summer). Weight Scale Integration Functionality: The Edge 510 adds weight scale integration functionality, which means that it can receive weight and body fat information from ANT enabled scales. To start the process, youll go into the menu and navigate to the Weight Scale function: Then, tap it to begin searching for the scale: Depending on which ANT scale you have, youll either have to kick itstep on itor wait for it. Do whatever you normally do for the scale to wake up. Once thats ready and its finished its blinking, step on it and weight yourself. After youve done that the weight and body fat information will be transmitted to the Edge 510. That information is then recorded and stored on the device. The next time you upload an activity, itll transmit that information to Garmin Connect (only via USB however, not via phone): These metrics are then displayed within Garmin Connect in the health section: Theres a handful of ANT scales on the market today. They start at about 80, and go into prices many times that. Below in the 3rd party accessories section I outline some of the options. Accessories (Garmin Branded amp 3rd Party): Theres a ton of accessories that are compatible with the Edge 510. Ive talked about a lot of them already throughout the review, but heres the roundup. Garmin Branded Accessories: This Edge 510-only accessory keeps your Edge from flying off whatever youve tethered it to. Not so much used for cycling, as for other activities such as hiking and the sort. I used the tiny hex-wrench to pull the band through. Its surprisingly difficult otherwise. 2) Box of Edge quarter-turn mounts: Should you have more bikes than two (the amount of mounts included in the box), you can pickup a second box of Edge quarter-turn mounts. This accessory box includes two full mounts and enough rubber bands for a small army: Please, try not to tie up your little kid brother with all the extra rubber bands. 3) Garmin Forward Mount The long-awaited Garmin forward mount. This bar mount supports both the Edge and Forerunner units, though it does take a hex wrench to change orientation. While this is a nice sturdy mount, Im just not a fan of it because it takes a hex wrench to change the orientation, unlike some 3rd party options. The Garmin branded forward mount cost 40. 4) Garmin ANT Heart rate strap This ANT soft strap is included in some Edge 510 bundles. It measures your heart rate and transmits that information back to the Edge 510. You can display that information in beats per minute (BPM), or any number of other metrics. Check out the data fields above for the full listing. 5) Garmin ANT GSC-10 Speedcadence sensor This ANT speedcadence sensor allows you to measure speed and cadence whether indoors or out. Indoors itll use a magnet on your rear wheel which measures your speed (also works outside in a tunnel). And cadence is measured the same way, with a magnet on your crank. Both pass by a small sensor that sits in between. This information is then displayed both on the unit, as well as available for later analysis. The GSC-10 costs roughly 35. but do check out some of the other options out there, as I tend to prefer those instead (see down below). 6) Garmin Edge soft-shell case: This soft-shell cases protects your Edge 510 in the event you throw it off your bike at oncoming traffic. In theory at least. Ill have hands on time with one tomorrow morning and will post some updated pics then, until now, heres the official pictures: 3rd Party Accessories: While there are plenty of solid Garmin accessories that are compatible with the Edge 510, the vast majority of ANT accessories out there are not actually Garmin branded. Instead, they are made by some of the more than 300 companies that make up the ANT ecosystem. Without question, the most expensive ANT accessory you can buy is the power meter. These units can stretch into the thousands of dollars. Power meters typically display wattage, which is a measure of your power output. There are a number of players on the market today. The cheapest is the Stages Cycling power meter (coming up later this month) at about 700, and the most expensive is SRM at about 2,100 (starting). Probably the most popular (in terms of sales) is the CycleOps PowerTap, which is roughly around 1K depending on which model you choose. Heres a few ANT power meter reviews Ive done: (The Power2Max review should be up in the next week) In addition to the above direct force power meters (DFPM), there are also those power meters that dont directly measure your power output. Instead, they attempt to guesstimate it using other known values. These tend to be cheaper, but also tend to be more inaccurate. The 3rd party Edge mount scene has exploded in the past year, with tons of new entrants. Depending on where you are in the world, youll find options from cheap knockoff 5 Edge mounts, to more expensive ones. Personally, Ive been using the Barfly mount as of late, because its compatible with both the Edge and the Forerunner lineup: But theres tons of options out there. This Slowtwitch thread is sorta the epicenter for mounts. Ive detailed this quite a bit above, but the Edge 510 is compatible with ANT enabled weight scales, including both those that measure weight-only, as well as weight amp body fat. The Tanita BC-1000 transmits both weight and body fat, but these days I prefer the simpler 80 Lifesource scale (used to be 110, now cheaper), even though it only measures weight. This is primarily because of the display on the unit, and because its only 80 (instead of 300). 4) SpeedCadence sensors Theres a ton of really cool ANT speed and cadence sensors out there. Personally I use the Bontrager Quick Release variant (combo sensor), because it works the same way as the Edge mounts, just a simple industrial strength rubber band allowing me to quickly move it around. The Girl on the other hand uses the Bontrager Duotrap with her Trek bike. This module fits into a hole in the side of the bike, gathering both speed and cadence: 5) Other ANT Heart Rate Straps: In the event you already have an ANT heart rate strap (either from a previous Garmin unit, or any other companies), theyre full compatible with the Edge 510. Just ensure it has a little ANT logo on it. Note that Polar straps are not compatible with ANT, and thus, not compatible with the Garmin 510. Additionally, if you have a Suunto heart rate strap, they use private-ANT, and not ANT, so they arent compatible either. USAT (USA Triathlon) Official Ruling on using LiveTracking during events: I reached out to USAT Commissioner of Officials Charlie Crawford late last night to get some clarification on the allowances of a device such as the Edge 510810 with LiveTracking enabled with a cell phone. I outlined four scenarios. Some of them cover the Edge 510810, and others cover future scenarios that the Garmin team could enable down the road. Heres what I asked: 1) Using a cell phone to provide one-way live tracking of a rider (i. e. locationspeeddistanceHRcadenceetc8230). Scenario: Cell phone sits in jersey or saddle bag and passively provides location info to family and friends. 2) Using a cell phone to provide two-way communications between an athlete and someone outside the race (i. e. text messagingphone calls). Scenario: Rider pulls out cell phone and textscalls others. 3) Using a cell phone in conjunction with a bike computer on handlebar (i. e. a Garmin unit) to provide one-way live tracking of a rider. Scenario: Rider has cell phone in jersey or saddle bag, which communicates wirelessly to their bike computer on handlebar. Communication is one way, transmitting positionathlete data from bike computer to phone to friendsfamily. No inbound communications. 4) Using a cell phone in conjunction with a bike computer on handlebar to provide two-way communications (i. e. Coach could send message to rider to 8216rider harder8217, without athlete having to touch cell phone, via bike computer on handlebar). Scenario: Rider has cell phone in jersey or saddle bag, which communicates wirelessly to their bike computer on handlebar. Rider is streaming ride data in real-time, and friendsfamilycoaches can communicate back to rider, which appear on screen in front of them (not on cell phone in saddle bag). Here was his response: The answer to questions 1-4 are all Not Legal. We have made exceptions to the carry rule only to allow someone to make an emergency call while off the bike or not making forward progress on the run. Modern smart-phones are also personal audio devices and are forbidden by Articles 3.4i, 5.8, and 6.3. Charlie Crawford, January 6th, 2013. A bit of a bummer for those hoping to use this in long-distance events. Though, technically, the Ironman branded (WTC) events dont necessarily follow the full set USAT rules. My thoughts on the Edge 510: While the Edge 510 is an interesting differentiator compared to the Edge 500 I feel that its a bit of a device without a clear market. At 75 to 125 more than the Edge 500, Im not sure its bringing enough new features to the game. When you boil it all down, youre essentially getting some basic cell phone connectivity and activity profiles. But, thats at the cost of the unit being substantially bigger than the small and light Edge 500. At 75-125 more, that means you could simply pickup a ANT adapter can get the same functionality for between 40 and 60 on your cell phone (from Garmin no less). Now it is true that the tracking is free on the Edge 510 unlike tracking with the Garmin Fit app which costs 5 a month. So over time that would add up. But there are plenty of apps out there with tracking for free. From Garmins perspective, they believe that the new Activity Profiles are also of benefit to high performance racers. And while I agree, I certainly dont agree its worth 75 more. Sure, it has touch screen, but Im not seeing that as a true benefit here. Its just a different way of interacting with the unit. But most of all, the Edge 510 is a disappointment in what it cant do. Bluetooth: Garmin made the virtually unforgivable selection of going with Bluetooth 2.1. In doing so, the unit will never be compatible with the host of new Bluetooth Smart sensors flooding onto the market all of which require Bluetooth 4.0 (its a chipset thing, not a software thing). This means that there cant be connectivity to any new Bluetooth Smart heart rate straps, speedcadence sensors, power meters, or other items. Further, they couldnt expand into areas such as connectivity to Bluetooth Smart trainers like the Wahoo KICKR. How cool would it have been if you could control resistance on your trainer from the Edge Simply cant happen now. They could and should have placed a full Bluetooth 4.0 chip in there (not just Bluetooth Smart like in the Garmin Fenix watch), which would have still been compatible with legacy smart phones as well as new Bluetooth Smart sensors ( Small Technology Sidebar: Bluetooth 4.0 allows one to connect to both legacy Bluetooth devices as well as newer Bluetooth 4.0 only devices, like Bluetooth Smart. Cell phones released in the last year or so have a full Bluetooth 4.0 chip thats backwards compatible with any older devices. These chips are usually more battery dependent, but share the same battery drain as Bluetooth 2.1. Meanwhile, Bluetooth Smart is a subset of Bluetooth 4.0. It requires a Bluetooth 4.0 capable phone. The Garmin Fenix uses a Bluetooth Smart component, which means it must have a phone that supports Bluetooth 4.0. Whereas the Edge 510810 use a standard non-smart Bluetooth 2.1 chip. This neither saves battery, nor provides access to Bluetooth Smart accessories.) Some will specula te that perhaps Garmin went with a non-Bluetooth Smart compatible chip in order to slow adoption of Bluetooth Smart devices, in favor of ANT (which they own). The problem is, I think itll actually only serve to reduce their market share (Garmins) in this market. Garmin is facing a huge battle against cell phones as head units (including cycling), and by limiting itself, it only serves to isolate it further from the reality that consumers want both . It had a golden opportunity to bridge the gap and be the only device on the market that could do bothinstead fell off the bridge. Weather: Yes, the unit displays weather. But the detail of the weather data is pretty much useless in my mind. It pulls from weather stations that can be upwards of dozens of miles away. Why couldnt the unit have shown weather radar information overlaid onto my route Or the weather map on my screen I cant tell you the number of times Ive been out for 100 mile rides and seen dark clouds in the distance. The opportunity to have my known course with the precipitation information overlaid onto it would have been awesome. Instead, it just shows me the super basic tempcloudysunnyrainy information in hour chunks for three hours. My phone already does that (and it has to be in my pocket anyway). I just dont see the value add here. I see potential, but failed execution. Live Tracking: Live tracking on the Edge 510 is a cool feature, no doubt. But ultimately, its hamstrung by the fact that it has to have a cell phone connected to it. They really should have leveraged the GTU10 technology to include that within the Edge 510 allowing upload of data in real-time, without a cell phone. In talking with Garmin, the concern was that products like the GTU10 are just now getting into some countries (for example, Brazil) due to regulatory slowness. While I understand that concern, ultimately I feel that Garmin selected to stay behind the technology curve for the benefit of a few countries instead of leaping ahead. This problem is faced by every technology company on earth, and while I understand its tough to leave some markets untapped its even worse to lose the war. There are other companies that are coming out in the spring with this functionality (such as Bia). Garmin has two years of GTU10 experience to rock this functionality. And yet still completely missed the boat. If youre catering to high performance racers how many of those are going to take their cell phone with them during a race Cell Phone Integration: Theres just so many things in my mind that could have been done here. Why doesnt it allow pushing to Strava, Training Peaks, etc Why not allow 3rd party connectivity via Bluetooth to the Edge imagine the Strava app talking directly to the Edge unit Why cant two Garmin Connect mobile phones talk to each other ala race radios Why cant I search other peoples Garmin Connect routes, only my own Why cant I create workouts on the app Why dont you show my incoming text messages from people allowed by the Do Not Disturb feature I dont want to answer them I just want to see when my wife is urgently trying to get ahold of me. Again, so many possibilities. Overall, I feel like the phone integration is highly limited. It feels rushed, last second, and half-baked. The best analogy in my mind is of a college student who the night before a big project realized it was due, started working on it. He ended up copying someone elses work (in this case, previous units), and only changed a few things. There wasnt any original thought. At the end of the day, were talking three years for someone to think up kickass ideas. And virtually none of the things that people have been asking for were truly executed upon. Below is a comparison chart comparing the units in this category. Ive selected the units that are most comparable, and most likely to be compared. However, if you want to compare other units, simply go to the full product comparison page here. and you can mix and match units till your hearts content Again, to see products beyond these, simply use the full product comparison tool . Pros and Cons: As always, Id suggest that the below pros and cons is highly concentrated, and doesnt really cover all the details of the 12,000 words above. But, with that warning, here we go: 8211 Live Tracking works well 8211 New user interface is cleaner than Edge 500 8211 Easy uploading of rides via cell or PC 8211 Cell phone integration for access to workouts and courses 8211 Extensive data fields to choose from, most data fields of any device on market 8211 Bluetooth 2.1, not Bluetooth 4.0 (thus no Bluetooth Smart sensor support) 8211 The cell-phone integration seems rushed and half-baked 8211 The size of the Edge 510 is awkward, much larger than the previous Edge 500 8211 Lack of functional usable map display (just breadcrumb trail) while having plenty of screen space is frustrating 8211 Update At this point, if you8217re a power meter user, I would further not recommend this unit. The Edge 510810 currently have issues where they have power drops within the data set, making power meter collection useless on the device. With the current firmware (Aug 2013), I8217m seeing this as fixed best I can tell in my testing, and watching forums. General Beta FWIW FYI: Note that the unit I was using while a final device, was running beta software. As such, its plausible that features could change just slightly in between the time this was published and the unit you receive. Additionally, it means that things that worked for me, may break in future builds (yes, that happens). Finally, like any beta product, there were beta bugs I ran into. As always with pre-release products, I focus on functionality. If those bugs that I experienced are still there at the time of final release, Ill definitely note those accordingly. With that, thanks for reading. As always, feel free to drop comments or questions into the comments section below and Ill try and run down the answers Found this review useful Or just want a sweet deal Hopefully you found this review useful. At the end of the day, Im an athlete just like you looking for the most detail possible on a new purchase so my review is written from the standpoint of how I used the device. The reviews generally take a lot of hours to put together, so its a fair bit of work (and labor of love). As you probably noticed by looking below, I also take time to answer all the questions posted in the comments and theres quite a bit of detail in there as well. I8217ve partnered with Clever Training to offer all DC Rainmaker readers exclusive benefits on all products purchased. You can read more about the benefits of this partnership here. You can pickup the Edge 510 through Clever Training using the link below. By doing so, you not only support the site (and all the work I do here) but you also get to enjoy the significant partnership benefits that are just for DC Rainmaker readers. And, since this item is more than 75, you get free US shipping as well. Additionally, you can also use Amazon to purchase the unit or accessories (though, no discount on either from Amazon). Or, anything else you pickup on Amazon helps support the site as well (socks, laundry detergent, cowbells). If youre outside the US, Ive got links to all of the major individual country Amazon stores on the sidebar towards the top. As you8217ve seen throughout the review there are numerous compatible accessories for the unit. I8217ve consolidated them all into the below chart, with additional information (full posts) available on some of the accessories to the far right. Also, everything here is verified by me 8211 so if it8217s on the list, you8217ll know it8217ll work. And as you can see, I mix and match accessories based on compatibility 8211 so if a compatible accessory is available at a lower price below, you can grab that instead. As always, feel free to post comments or questions in the comments section below, Ill be happy to try and answer them as quickly as possible. Ive written up a ton of helpful guides around using most of the major fitness devices, which you may find useful in getting started with the devices. These guides are all listed on this page here. And lastly, if you felt this review was useful I always appreciate feedback in the comments below. Thanks The Power Meters Buyerrsquos Guidendash2016 Edition 606 responses Since it8217s bluetooth connection between the Edge and the phone it requires your races to be within bluetooth reception if you8217re going to leave it in the car With other word, yes you need to have it with you all the time. Hi Ray, do you know whether the current 510s still use Bluetooth 2.1 rather than 4 I have looked at the specifications provided by Garmin but they don8217t specifically say what version Bluetooth is inside. I was kind of hoping that Garmin had upgraded it since it8217s been over 2 years since its initial release. Do you know whether an altogether new version of the 510 is being planned for release any time soon Cheers. I gave up on my 510 in favor of the 800 hoping it would have less problem. This last ride it was turning off on its own. My route shows a straight line where I clearly was not riding in a straight line for 80 or so miles. The night before the ride the back light would not turn on. Then Saturday it starts working. The nav seemed to be working however it was not providing the prompts to turn. What computer would you recommend for long distance cycling, this last ride was a 600k. I do have a dynamo hub and use it to charge my Garmin and my phone when the light isn8217t on. That sounds like a corrupted file type problem, which are easy to fix actually. Corrupted files are usually the case of random shut downs and the like. Remove all your activity files, and course files (as well as any structured workouts). Then do a complete hard reset of the unit. If you can avoid putting back the files, that8217s ideal. Do the 5101000 have significantly better GPS reception because of the addition of glonass I8217m still happy with my 800 but I8217m noticing that it is losing signal more often when I8217m riding under tree cover (on road) than in the past. Thanks It8217s tricky. For some, GLONASS really helps. For others, not so much (and yet a small sliver of people it just completely hoses up). Typically it does help, but it8217s hard to quantify. I have an edge 800 but don8217t use maps. I would like to get the 510 so I can see incoming calls ect but would prefer bluetooth smart. When will garmin update edge 500 series to include this I have an ambit 3 watch and bluetooth smart hr strap so I want an edge that uses same bt smart. Note that the Edge 510 doesn8217t show incoming calls (nor the Edge 810 or Edge 500). And, to add insult to injury, I definitely wouldn8217t expect Garmin to support BT smart sensors at the moment (none of their devices do).

Comments

Popular posts from this blog

3 Måneders Moving Average Varsel Formel

Forex Trening Videoer Nedlasting

Binære Options Toronto